3 kérdéskört érint, kérdésenként 15 sornyi magyarázkodást és ezek ismétlését tartalmazza. Lekezelő, bántó hangvételű. Szó sem esik benne a hónapokig fizetés nélkül élő kollégák sorsáról, a kunszigetnél szegényebb önkormányzatok cserbenhagyásáról.
1. Nincsenek meg a felmenő rendszerű kéttannyelvű oktatás személyi feltételeiItt szokás szerint összemossa a két idegennyelv oktatását a kéttannyelvű oktatással. Az emelt normatíva megszerzése az utóbbira vonatkozik. Ezt ígérte. Bizonyos tantárgyakat részben, vagy egészben idegen nyelven oktatnak speciális tanterv alapján. Ehhez nagyon sok jólképzett tanár kell, több nyelvtanár egy iskolán belül és külön motiváció a szülők részéről (pl. szülők külföldi munkavégzése, idegennyelvű tanuló letelepedése). Nem csoda, hogy két idegen nyelvet sok helyen oktatnak, de a kéttannyelvű általános iskolai képzés ritka még a jónevű városi iskolák között is.
"minden iskola szakos tanárhiánnyal küzd" -szól a válasz, de homályban marad, hogy nem minden iskola vezette be a kéttannyelvű oktatást.
2. Hiányos a szakos ellátottságAz erre adott válasz sikerült a lebgöszmébbre (Gy F). Bár korábban úgy tudtuk, hogy egy-egy iskola tantestületébe 400 tanár közül válogattak, most kiderült, hogy az önkormányzatok kérésére megörökölték a sok hülye tanárt. Tehát eddig sem szakos tanárok tanítottak? A közoktatást irányító törvény minden feltételt megszab és teljesítésüket időhöz köti. Ezek betartását a kötelező jelentésekben és az ellenőrzések során szakértői véleményben rögzítik. Még a rajzteremben lévő sötétítő és tárgyasztal létét is! És a szakos ellátottságot is. Kunszigeten nemrég történt részletes ellenőrzés, de a kiválóra minősített kis művészeti iskolámban is járt már az OKÉV az ÁSZ és még egy csomó ellenőrző szerv. Nem igaz tehát ez a kifogás sem, de bizonyára jólesik szerencsétlen megalázott kollégáimnak. Hát legalább engem nem kellett megörökölniük...
"Az önkormányzatokkal kötött közoktatási megállapodás alapján, kifejezetten az ő kezdeményezésükre vettünk át és alkalmaztunk nem szakos tanárokat" - szól a válasz, de nem beszél arról, hogy mekkora volt a lemorzsolódás a tanárok között az évek során, hányan hagyták el az alapítvány iskoláit csak idén, vagy már a privatizáció hírére. Bár igaza van abban, hogy valaki, valamiért így is kiadta a működési engedélyeket...
3. A közoktatási megállapodásban foglaltak be nem tartása veszélyezteti a rendeltetésszerű feladatellátást"E megállapításban mi elsősorban a finanszírozás problémáit értjük." Mi is, csak nem úgy.
Minden vállalkozás - még egy oktatási is - költségvetés készítésével indul. Ebben nem szerepelnek olyan tételek, amelyeket majd kizsarolhatunk a kistérségi vezetőkből, meg az önkormányzatoktól - nem mindegyik zsarolható. Fájdalom, de a meg nem nyert, vagy még ki sem írt pályázatok összegei sem. Csupán az, ami biztos. És az jelen esetben egy negatív szám volt...
Megtudtuk még, hogy Kunsziget kivétel a fentiek alól. Ennek igazán örülök. Cserébe csupán annyit kérek hogy a rosszul felszerelt, iskolákban tanító képesítés nélküli buta kollégák képe (itt is megismételte a naplós vádat) hadd ne vonatkozzon az egykor(i) iskolára, mert azért ennél többet jelentett ennek a kis falunak valaha. Ennek bizonyítására szeretném továbbra is fenntartani ezt a kis személyes naplót.
*
- amit sokszor ismételsz, az előbb utóbb elhiszik
- ne hagyj időt az érvelésre, nem célod a meggyőzés
- vitapartneredet erkölcsileg, szakmailag próbáld befeketíteni
- ne zavarjanak a tények
- lássák benned a megmentőjüket (akit ők hívtak)
- hangoztass nemes, sokak által kívánt célokat a bevételek megszerzése érdekében
-...
Utolsó kommentek